Huisregels van Missioncare

Bij Missioncare vinden we het belangrijk dat iedereen zich veilig, gerespecteerd en prettig voelt.

Daarom hanteren wij duidelijke huisregels en stimuleren we open communicatie, zodat cliënten, familieleden en medewerkers weten wat zij van elkaar kunnen verwachten. Samen zorgen we voor een prettige, veilige en respectvolle samenwerking, waarin iedereen zich gehoord en gewaardeerd voelt.

 

- We gaan op een vriendelijke en respectvolle manier met elkaar om.

- Discriminatie, agressie en (verbaal of lichamelijk) geweld wordt niet geaccepteerd.

- Medewerkers respecteren de privacy en persoonlijke leefruimte van cliënten en hun gezin.

- Persoonlijke gegevens worden uitsluitend gebruikt voor zorgverlening en administratie, volgens de AVG- wetgeving.

- Zonder toestemming van de cliënt wordt geen persoonlijke informatie met derden gedeeld.

 

 

- Roken is niet toegestaan in aanwezigheid van zorgmedewerkers.

- We zorgen samen voor een schone, veilige en gezonde leefomgeving.

 

 

 

- Afspraak is afspraak: cliënten zijn op tijd aanwezig en/of bereikbaar voor de zorg.

- Bij verhindering of wijziging graag minimaal 24 uur van tevoren afmelden.

 

 

- Zorgmedewerkers gebruiken alleen veilige en hygiënische materialen.

- Medicatie wordt gebruikt zoals voorgeschreven.

- Alcohol- en drugsgebruik tijdens zorgmomenten is niet toegestaan.

- Medewerkers nemen geen geld of waardevolle spullen aan van cliënten.

- Giften kunnen alleen in overleg en volgens interne regels worden aangenomen.

- Medewerkers beheren geen persoonlijke financiën van cliënten.